Bir kurumsal sosyal sorumluluk projesi toplumsal bir ihtiyaca yönelik çözümlerin önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere yönelik olarak, belirli bir bütçe ve zaman planı çerçevesinde tasarlanarak uygulanmasından oluşur. Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri şu özelliklere sahip olmalıdırlar:
• Toplumsal gerçeklere ve ihtiyaçlara uyumluluk
• Kurum ilke ve değerleriyle uyum
• Uygulanabilirlik
• Sürdürülebilirlik
• Yaygınlaştırılabilirlik
• Paydaş katılımı
• Ölçülebilirlik
• Kurumsal itibara destek
• Daha iyi risk yönetimi
• Çalışan bağlılığına katkı
• Daha iyi pazar pozisyonu ve daha fazla rekabet gücü
• Maliyetlerde düşüş
• Daha güçlü tedarik zinciri
• Toplumla daha güçlü ilişkiler
• Paydaşlarla daha güçlü ilişkiler
Şirketler, tüzel kişiler olarak gerçek kişiler gibi topluma karşı bazı sorumluluklar taşırlar. Şirketler, kurumsal vatandaşlar olarak içinde bulundukları topluma karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirdikleri oranda iyi kurumsal vatandaşlar olarak öne çıkarlar.
Kurumsal sosyal sorumluluk, özel sektör ve kamu sektöründeki kuruluşların “kurumsal vatandaşlar” olarak faaliyetlerini, çalışanlar ve diğer paydaşlarıyla ilişkilerini sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel konularda duyarlı, etik, sorumluluk sahibi yaklaşımlarla gerçekleştirmeleri ve toplumsal gelişmeye yatırım yapmaları anlamına gelir. Kurumsal sosyal sorumluluk sadece yasalara uymayı değil, bunun ötesinde kurumların kendi inisiyatifleriyle gönüllü olarak gerçekleştirdikleri faaliyetleri ve uygulamaları kapsar.
Ekonomik, sosyal, kültürel ya da çevresel koşullarda anlamlı bir değişim meydana gelmesi için bireylerce, topluluklarca ve/veya kurumlarca gerçekleştirilen ya da desteklenen faaliyetler “sosyal sorumluk faaliyetleri” olarak adlandırılıyor. Bu terim günlük kullanımda daha çok sivil toplum kuruluşları (dernekler, vakıflar) ve özel sektör kuruluşları tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere işaret ediyor.